Class 7 Assignment Arts & Crafts (চারু ও কারুকলা) Answer 2021 Ι 4th week

Class 7 4th week Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) Assignment Answer 2021 is now available for the students of class seven. As like as the previous assignment, we have made the most accurate answer for class 7 Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) subject. So, you need not worry about your assignment. Read the article carefully if you want to get the answer to your assignment for class seven. We also discuss how to write the answer to the assignment on your assignment pad.

This assignment is very important for you. Because your final result may be published by evaluating your assignment paper. That’s why complete your assignment with deep attention. Here the solution of all subject’s assignments is given for you. Download it and complete your assignment.

Table of Contents

Class 7 Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) Assignment 4th Week Topics

Dear students of class 7. You have to read the topics or questions carefully before writing your answer. For that, we have given you the question. So, see the question below and try to understand. After reading the question then start writing the answer.

 

  • চারু ও কারুকলা জীবন যাপনকে সুন্দর ও রুচিশীল করে এবং সমাজকে সুন্দরভাবে গড়তে সাহায্য করে- ব্যাখ্যা কর।

According to the above question, you have to write the answer about. How Arts and Crafts make our lifestyle cheerful and help to build up a decent society. So, start writing the answer of the topic now. Here, we give the logical answer to the topics for you.

Class 7 Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) Answer

Here we have made the best answer based on the topics. We have collected the answer from the textbook. So, you can copy the answer without any hesitation. Download the answer to the question and write it down on your assignment sheets. Before writing the answer you should write the topic’s name above the answer.

চারু ও কারুকলা জীবন যাপনকে সুন্দর ও রুচিশীল করে এবং সমাজকে সুন্দরভাবে গড়তে সাহায্য করে- ব্যাখ্যা কর।

যে কলা বা কারুকাজ বাহ্যিক কাজে লাগে না, কিন্তু মনের তৃপ্তি পাওয়া যায়, তাকে চারুকলা বলে। অন্যদিকে যে কলা বা শিল্প প্রধানত দৈহিক ও ব্যবহারিক চাহিদা মেটানাের সঙ্গে আনন্দ দান করে, তাকে কারুকলা বলা হবে। এই দুইয়ের উদ্দেশ্য হলাে শিশুর দৈহিক, মানসিক, সামাজিক, আধ্যাত্মিক, নৈতিক, মানবিক ও নান্দনিক বিকাশ ঘটানাে এবং তাদের দেশাত্মবােধ, বিজ্ঞানসম্মত সৃজনশীলতা ও উন্নত জীবনের স্বপ্ন দর্শনে উদবুদ্ধ করা।

চারু ও কারুকলা জীবনকে সুন্দর ও রুচিশীল করে তোলে। ফলে সমাজকে সুন্দরভাবে গরে তোলতে সাহায্য করে। কেননা এর ফলে মানুষ মনের আনন্দের পাশাপাশি বেঁচে থাকার জন্য সৃজনশীল চিন্তা ভাবনা দ্বারা বাস্তব জীবনের চিত্র ফুটিয়ে তোলে। এছাড়াও চারু ও কারুকলা জ্ঞানসম্পন্ন মানুষের মধ্যে সআ সময় উন্নত চিন্তা ভাবনা থাকায় এটি রুচিশীল হয়।

চারু ও কারুকলা যে কারনে জীবনকে সুন্দর ও রুচিশীল গরে তোলে তার বিভিন্ন ‍দিক তুলে ধরা হল।

  • সাধারণ মানুষকে স্বাস্থ্যসেবা দিতে হবে এবং তাদেরকে বিভিন্ন রােগ থেকে নিরাময় পেতে হলে – ছবি
    এঁকে পােস্টার তৈরি করে খুব সহজেই বােঝানাে যায়। যা বইপুস্তকে লেখালেখি করে বােঝানাে সহজ
    নয়। কারণ দেশে লেখাপড়া জানা মানুষের সংখ্যা খুব কম।
  • মানচিত্র আঁকা, স্কুল-কলেজের পুস্তকের জন্য ছবি আঁকা, চিকিৎসাবিদ্যা ও কারিগরিবিদ্যার বই পুস্তকের জন্য শিল্পীর প্রয়ােজন জরুরি।
  • সরকারের বিভিন্ন বিষয়ের প্রচার কাজে রাস্তায় হাঁটাচলা, বাস-ট্রাক চলাচলের নিয়ম-কানুন ইত্যাদির
    জন্য পােস্টার ও প্রচারপত্রের জন্য শিল্পীর প্রয়ােজন হবে।

Download Pdf of Class 7 s Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) assignment Answer

You can download the pdf of the Class 7 Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) assignment Answer instead of writing from online. Here, we deliver you the pdf of the answer so that you can write the answer offline. You can also download the images of the answer. Click here to download the pdf of the Class 7 Arts & Craft (চারু ও কারুকলা) assignment Answer.

Check Also

তােমার পরিবারের সদস্যদের স্বাস্থ্য ঝুঁকি সৃষ্টিতে যে অনুজীবগুলােকে দায়ী মনে করছ,…..

সপ্তম শ্রেণি 2022 শিক্ষাবর্ষের শিক্ষার্থীদের তৃতীয় সপ্তাহের জন্য নির্ধারিত বিজ্ঞান অ্যাসাইনমেন্টের নির্ভুল এবং পূর্ণাঙ্গ উত্তর …